Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
September 07, 2010, 04:45:28 pm
Startsida Hjälp Logga in Registrera
Nyheter: Det krävs ingen inloggning för att läsa på forumet!

+  Svenska Modellbåt Förbundet - Forum
|-+  Administration
| |-+  Förslag och ideér
| | |-+  Nya medlemmar
« föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Nya medlemmar  (läst 824 gånger)
Bo Sandström
smbf-medlem
Newbie
*
Antal inlägg: 7

« skrivet: December 18, 2009, 11:13:25 am »

Jag kan och vet inget om el-båtar, men skulle det inte vara bra om SMBF kunde ta till det stora intresset som finns ute i landet. Jag tror en del av framtiden ligger i el-båts racing. Prestandamässigt skäms ju inte båtarna för sig. Skulle det inte vara bra om varje sektion skapade en klass. Det behövs nog om vi skall ha ett livskraftigt förbund i framtiden.
Loggat
Janne Lindgren
smbf-medlem
Full Member
*
Antal inlägg: 219

Klubb: Umeå-AK. Rb sektionen. www.uak.mine.nu

« Svara #1 skrivet: December 18, 2009, 12:44:10 pm »

Jag kan och vet inget om el-båtar, men skulle det inte vara bra om SMBF kunde ta till det stora intresset som finns ute i landet. Jag tror en del av framtiden ligger i el-båts racing. Prestandamässigt skäms ju inte båtarna för sig. Skulle det inte vara bra om varje sektion skapade en klass. Det behövs nog om vi skall ha ett livskraftigt förbund i framtiden.

Som du säger blir nog elbåtar nästa stora grej, verkar helt rätt förslag att dra igång något.

Finns ju bra grundmaterial att utgå ifrån, skrivet av Lasse Skullman.
www.smbf.me/forum/index.php/topic,17.0.html

Spinn på det och skapa en grund, - hur man sätter upp en elbåt, med byggbeskrivning steg för steg, bilder som är lite allmänt hållna för att passa in på flera båttyper.
Vad jag sett så blir man fort less och tappar intresset för båtar, - när det fungerar dåligt för att man missat lite småprylar, lagt TP fel osv.
Det finns nog ett jättebehov hos många "att få veta hur", som på sikt kan bli nya båtåkare.

Nåt typ det Jon Ertnes startat i Norska forumet.
Nu beskriver den tråden ett bensinbygge, men tanken va en lite utförligare beskrivning.
http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=41946

Janne L
Loggat

Whiplash GV.   Insane G4 Mobster.   Hydro VX.        Sigma51.         Faluga 140
QD25HT          QD25HT                   RCMK RX254    RCMK S254      QD25HT

www.uak.mine.nu
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!